Den plný inspirace aneb: Výroba v datovém věku
Mottem této události se stala věta: Můžete být ještě lepší, nástroje na to máte. Pod názvem Den plný inspirace s podtitulem Výroba v datovém věku, proběhla konference v pražském sídle Microsoftu pod záštitou společnosti Plantyst. Tato společnost je dodavatelem softwaru pro monitorování výrobních technologií. Název konference ze dne 23. března 2017 není vůbec pouhou marketingovou nadsázkou, program byl opravdu vysoce inspirativní. Součástí programu bylo i představení softwaru, který sbírá data z různých strojů a předává je směrem nahoru k firemním manažerům. Zde výrobce softwaru klade opravdu velký důraz na člověka jako takového. To je fakt, který se v době, kdy jsou jednotliví lidé označováni jako lidské zdroje, docela často vytrácí.
Zajímavý software
Jde o skutečnost, kdy by člověk nikdy neměl zůstat někde nenávratně ztracen za hromadou dat a stejně tak by neměl být neustále střežen sběrem dat a pod kamerami, kdy je nepřetržitě pod dohledem. Při implementaci jde pak zejména o zvýšení efektivity a kvality celkové výroby. Jestliže tedy manažer dostane přesná data místo nepřesných a zkreslujících hlášení, může je pak následně využít k prospěchu vlastních zaměstnanců, ale i celé firmy. Zaměstnanci nikdy nesmějí být opomíjeni a vždy musí být na celé věci opravdu zainteresováni. Jasné příklady ze života pak uvedli během svých vystoupení také přizvaní hosté. Zajímavá byla pak i přednáška o sebeidentifikaci firmy a různých vztazích v pracovním kolektivu.
Spíkři, kteří zaujmou
Filip Dřímala za EF1 marketing & management přednesl téma: Digitalizace výroby a průmysl budoucnosti. Expert na digitální inovace a business development pomáhá firmám s technologickými inovacemi a transformací produktů a služeb. Ke klientům jeho konzultační společnosti patří firmy Škoda Auto, AXA, O2, LMC, E.On, Deutsche Telekom či Zátiší Group. V projektu Digital Ventures působí jako investor a rozvíjí technologické startupy zaměřené na B2B segment. Pavel Horáček ta TRUMPF Česká republika předal své motto: Dělat vše, jak nejlépe umím. Posledních 11 let působí jako vedoucí výroby ve firmě TRUMPF Liberec, jenž je součástí světoznámého výrobce strojů na zpracování plechů. Jan Lojek, za FRÄNKISCHE CZ předal své poselství na téma: Tvář a srdce výroby. Zabývá se výrobou dílů do automobilového průmyslu, prvně jako směnový mistr, nyní jako vedoucí výroby. Prošel finanční krizí ve výrobě, propouštěním zaměstnanců i růstem firmy o desítky procent meziročně. Dbá na efektivitu výroby, komunikaci, koučování, motivování zaměstnanců a zavádění inovací, automatizace a robotizace.