Obor strojírenství dominuje českému exportu
Česko se aktuálně chlubí skutečně skvělou ekonomikou. Za skvělou ekonomiku může nejen nízká nezaměstnanost, která je skutečně po dlouhých dvou dekádách na svém minimu, ale taky to, že máme skvělé firmy, jež se zasluhují o fantastický export. Dominantním oborem, který se zasluhuje o vývoz výrobků z Česka do jiných zemí, je hlavně strojírenství. Podle všeho je tento obor na špici už dlouhá léta – zhruba od roku 2005.
Už třináct let strojírenství jenom prosperuje. Vývoz strojírenských výrobků neustále roste, vyváží se do Číny, do Německa, dříve se vyváželo i do Ruska a do Středního východu, kam se však už výrobky nevyváží, a to hlavně díky sankcím a bezpečnostní situaci.
Proč vývoz strojírenských výrobků neustále sílí?
Jistě by vás zajímalo, jak to že je obor strojírenství na tom tak skvěle. Může za to hlavně podpora státu, která pomáhá tomuto exportu. Firmám pomáhá proniknout na nové zahraniční trhy, což firmám zajišťuje dostatek práce.
Bohužel se strojírenství samozřejmě potýká i s problémy, kvůli kterým občas strojírenství přešlapuje na místě. K těm problémům se řadí například nedostatek zaměstnanců.
Kromě toho se taky výrazně podporuje export strojů a dopravních prostředků.
Kdo je dalším tahounem českého exportu?
Jak jsme již zmínili, výrazně se podporuje i vývoz dopravních prostředků. Kromě strojírenství jsou totiž velkým tahounem českého exportu právě automobilky. Největší procent automobilů, které se vyvážejí do jiných zemí svět, vyváží mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která vyváží své vozy hlavně do Indie a taky do Ruska. Dodávky škodovek se však vyváží samozřejmě i jinam do světa – například na Ukrajinu nebo dokonce do Kazachstánu.
Kromě automobilky a strojírenství je třeba zmínit i energetiku, která je položkou českého strojírenského exportu. Prioritní je taky podpora vývozu výsledků vývoje a výzkumu, které se snažíme komercializovat na světovém trhu.